
Parowniki
Czynnik chłodzący wprost ze skraplacza i osuszacza trafia do parownika klimatyzacji. Jest wtryskiwany do jego wnętrza pod ciśnieniem. Niedługo potem następuje jego rozprężenie. Tracąc ciśnienie, czynnik jednocześnie uwalnia niską temperaturę. W ten właśnie sposób otaczające parownik klimatyzacji powietrze jest schładzane, a następnie może zostać wtłoczone do kabiny pasażerskiej.
Parownik jest kluczowy dla sprawności układu klimatyzacji w samochodzie z trzech powodów. Po pierwsze – to za jego sprawią odbywa się finalne schłodzenie powietrza w aucie. To dzięki niemu kierowca i pasażerowie mogą odczuć pracę klimatyzatora. Po drugie – problem z drożnością parownika klimatyzacji może oznaczać problem z przepływem czynnika chłodzącego w układzie. Po trzecie – w parowniku kumuluje się około 20 proc . oleju z całego układu. Jego szczelność ma zatem kolosalne znaczenie dla możliwości prawidłowego smarowania sprężarki klimatyzacji.
Rozumiejąc rolę stawianą przed parownikiem klimatyzacji, już na drodze procesu projektowego dbamy o jakość części. Wiernie odwzorowujemy parametry związane z przepustowością parownika, ale także wymiarami żeber. Poza tym, przykładamy ogromne znaczenie do kwestii materiałowych. To one w dużej mierze warunkują bowiem sprawność cieplną podzespołu. Potwierdzenie tego daje system badania jakości oparty na innowacyjnym oprogramowaniu QDA oraz certyfikat ISO 9001:2008.
Produkty THERMOTEC są dostępne w wielu europejskich krajach. Wybierz ten, który Cię interesuje, aby przejść na stronę wyłącznego dystrybutora w danym państwie: